A kivágott fatörzsek szállítása "egyiptomi" módon
A kivágott fákat benzines láncfűrésszel kezelhető, szállítható darabokra kellett vágni. Az ohia fákat ezt megelőzően megtisztítottam a páfrányindák és levelek hatalmas tömegétől. A láncfűrész kezelése számomra új feladat, megtanulandó tevékenység volt. A gépen le van írva több lépésben a beindítás. Első alkalommal dolgoztam vele egyedül. A sínjéből kiugrott láncot meg is szereltem, ahogy Andris előző nap megmutatta. A darabolásnál, gallyazásnál nehezebbnek bizonyult a nagy és nedves fák mozgatása. Munka közben permetezett az eső, minden nedves volt.
346 A használható faanyag az egyik oldalon, a tüzelőnek való lomb a másikon
A hosszú fatörzseket (5-8 m) nem akartam kisebbekre vágni, hogy oszlopoknak még használni lehessen. Ezért nem bírtam azokat felemelni. Végül az egyiptomi olvasmányaimból felelevenített módszerrel sikerült a megfelelő helyre szállítanom egyedül. A gallyakat és kisebb ágakat külön raktam, hogy majd alkalmas száraz helyre szállítva és felaprítva tüzelőként lehessen felhasználni. Nagyon sok ilyen faanyagunk van az útépítésből. Gerendák és tűzifa egyaránt. Tartóoszlopunk és tüzelőanyagunk van elegendő.
A megtisztított terület
A házterület készen áll a további munkálatokra. A következő lépés a sarkok pontos kijelölése lesz, hogy azokat meg lehessen tisztítani, gödröket ásni a sarokoszlopok L alakú alapjainak betonozásához. A lávakő rétegig – 30-50 cm mélyre – le kell menni, hogy a beton szilárd alapokra kerüljön. S tovább kell egyengetni az alagsor földjét, olyanra, amilyenre szeretnénk kialakítani. Érdemes embermagasságot elérni, ahol csak lehet, hogy az alsó szintet minél jobban ki tudjuk majd használni. Ez attól függ, milyen domborzatot mutat majd a láva talapzat.
Utolsó kommentek