Nagy média nyilvánosság mellett folyik a Pázmándi Mesefalu program előkészítése. A Facebook-on több száz érdeklődő követi a fejleményeket, nyilvános a Mesefalu alapdokumentuma (vízió). Közben - érdekes ellentmondás - a faluban hallani olyan vélekedést, hogy a dologról a községben alig lehet tudni valamit. Bár a nyilvános Képviselő-testület is tárgyalta (edig két alkalommal) és ki is fejezte együttműködési szándékát. A Meseovi szinte kirakatban készül a falu közepén, a szülői munkaközösség megismerte és elfogadta a tervet, honlapon, hirdetményeken folyt az anyagok gyűjtése. A napokban az információhiányt mérséklendő megjelent a téma a helyi újságban is. A jelenségre azonban oda kell figyelni.
A tanulság az, hogy nem csak az aktív hírfogyasztót kell a kommunikációval megcélozni, hanem az üzenetekkel be kell kopogni mindenkihez. Itt nem egyszerű tájékoztatásról van szó. A Mesefalu és a Meseovi az életmód változás szükségességének üzenetét hordozza. Tájékoztatásról, tanulásról, meggyőzésről, példamutatásról, közös cselekvésről, közösségi életről van szó ebben a kommunikációban. A kommunikáció kifejezés egyébként dolgok (ismeretek, ügyek, cselekvés, stb.) közössé válását is jelenti. Ezek a gondolatok fordultak meg a fejemben, amikor Kővári Gabriella irását olvastam a Fehérvári 7 nap április 12.-i számában a Pázmándi Mesefaluról.
Utolsó kommentek